Niekonwencjonalna elektronika, niezależny hip hop, awangardowy rock, muzyka klasyczna i filmowa oraz jazzowe nurty w jednym miejscu





View Marcin Nieweglowski's profile on LinkedIn

Zobacz mnie na GoldenLine

Popieram Kodeks Blogerów

LINKUJMY! - akcja hipertextowa

Number of online users in last 3 minutes Number of online users in last 3 minutes


Blog > Komentarze do wpisu
Dycha od The Roots

Już w najbliższy wtorek 29 kwietnia odbędzie się premiera dziesiątego longplaya hiphopowej formacji z Filadelfii – The Roots. Krążek "Rising Down" będzie drugim albumem nagranym dla nowojorskiej wytwórni Def Jam.

Okładka albumu

Ekipa The Roots powstała z inicjatywy jazzowego perkusisty Ahmir'a Questlove Thompson'a oraz rapera Tariq'a Black Thought Trotter'a w 1987 roku. Szczęśliwym zrządzeniem losu chodzili oni do tego samego liceum. Kilka lat później na studiach Black Thought spotyka na swojej drodze nawijacza słów – Malik'a B. oraz basistę Leonarda Hubbard'a i klawiszowca Scott'a Storch'a. W 1993 roku pojawił się debiutancki album The Roots. Krążek Organix wydała mała, amerykańska wytwórnia Remedy Recordings. Okazał się on ogromnym sukcesem tej oficyny. Jej nakładem rozeszło się ponad sto pięćdziesiąt tysięcy egzemplarzy "Organix". Ekipa została doceniona za granie muzyki hip hop wykorzystując jedynie żywe instrumenty. Po tym udanym debiucie, do paczki The Roots spływać oferty od wytwórni, które chciałby ich wydawać. Ostatecznie zespół podpisał kontrakt z Geffen Records – majors'em z Los Angeles. Współpraca między obiema stronami trwała przez ponad dziesięć lat. Nakładem Geffen Records pojawiło się kolejnych, kilka albumów The Roots m.in.: Do You Want More?!!!??!, Illadelph Halflife, Things Fall Apart, The Roots Come Alive, Phrenology i The Tipping Point. Ostatni z wymienionych okazał się sukcesem komercyjnym formacji. Album "The Tipping Point" rozszedł się w nakładzie około miliona egzemplarzy. W roku 1999 szeregi The Roots opuścili: beatboxer Rahzel (znany szerzej jako Godfather Of Noize) oraz Malik B. (z powodu uzależnienia od narkotyków). W tym samym czasie ekipa zostaje doceniona przez muzyczną branżę. Podczas gali wręczania nagród Grammy za rok 1999, byli oni nominowani w dwóch kategoriach: "Rap Album" oraz "Rap Vocal Group". The Roots wygrali w tej drugiej za wykonanie nagrania "You Got Me" razem z Erykah Badu. W 2006 roku The Roots pojawiają się ze swoim dziewiątym albumem. Tym razem longplay Game Theory wydaje nowojorska hiphopowa wytwórnia Def Jam. Rok po premierze ich dziewiątego albumu, z zespołu odszedł basista Leonard Hubbard. Zastąpił go Owen Bibble.

ekipa The Roots

Sześć miesięcy po wydaniu „Game Theory” ekipa The Roots ruszyła do pracy nad nowym materiałem na album. Już wtedy Thompson zapowiadał, że ich najnowsze dzieło będzie w dużym stopniu posiłkować się brzmieniami syntezatorów. Choć odrazu zaprzeczał, że będzie to elektroniczny album. Tytuł longplaya "Rising Down" został zaczerpnięty z tytułu książki amerykańskiego pisarza William'a Vollmann'a. Na ponad trzech tysiącach stron ten dziennikarz z Sacramentro opisuje, z pozycji reportera, swoje dwudziestoletnie doświadczenia stykania się na codzień z przemocą w Iraku, Kambodży oraz Somalii. Do pracy nad tym longplay'em, ekipa The Roots zaprosiła samych znajomych. Nie zabraknie Malika B, Common'a (który pojawił się wcześniej na "Illadelph Halflife" i "The Roots Come Alive"), Talib Kweli (kooperujący przy "Phrenology") oraz Mos Def (który wspierał ekipę na "Things Fall Apart"”). Nie zabraknie też Porno i Mercedes Martinez (z Jazzyfatnastees), których można było usłyszeć na "Game Theory". Gościnie na „Rising Down” wystąpił także sam Jazzy Jeff. Zespół The Roots przy nagrywaniu "I Will Not Apologize" posiłkował się utworem pioniera afrobeatu Fela Kuti. "Rising Down" będzie składało się z czternastu nagrań. Oprócz tego nie zabraknie niespodzianek. Dodatkiem do nowych kompozycji będzie, trwający osiem minut, występ The Roots zarejestrowany w waszyngtońskim radiu WPFW w 1994 roku.

Album "Rising Down" promują trzy teledyski do nagrań: 75 Bars, Rising Up i Get Busy. Natomaist z zawartością samego longplaya można zapoznać się już teraz dzięki serwisowi 7Digital.

poniedziałek, 28 kwietnia 2008, marcin.nieweglowski

Polecane wpisy

  • GusGus bez wytchnienia

    Namaszczali się sami jako "Męska trójka techno-gigantów" te chłopaki z Islandii zmienili po raz kolejny wytwórnię na rzecz kolejnego albumu. Ich koncepcja wskaz

  • The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble ujarzmia smoki

    Spróbuj sobie wyobrazić mieszankę tajemniczego, psychodelicznego Lustmorda, zwartego, gęstego i ciężkiego brzmienia Massive Attack wraz z mrocznym jazzem promie

  • Przeistoczenie Anti Pop Consortium

    Z prostej linii godni następcy spuścizny Public Enemy czy De La Soul, ta czwórka znakomitych nowojorczyków, którzy po latach znów działają wspólnie od zeszłego

TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu: